onsdag 19 september 2012

Kassi-Alma

När jag tar tåget till Grani (där både föräldrar, syster med familj och kompisar bor) känner jag mig alltid lite fjantig. Jag kommer nämligen alltsomoftast in på tåget med buller klammer och bång med mina kassar med glas och metall. Har inte hittat någon lämplig sorteringsstation närmare att föra det till så jag släpar med det till Grani, där det finns en precis invid tågstationen. Praktiskt. 

Okej, insamlingsstationer för glas kan jag ännu hitta i stan. Men metall? Helsingforsbor hoj, vart för ni er överblivna metall? (Jag sorterar både alla kapsyler, aluminiumfolie och konservburkar. Jag använder helt för mycket konservburkar pga att jag ofta är för lat eller för hungrig att koka upp bönor så det blir en hel del metall tyvärr.)

4 kommentarer:

  1. Bästis för metall till köpcentret i Gräsviken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, thanks. Men jag har sällan ärende till Gräsviken så då kännse det liksom nästan lika enkelt att ta med dem till Grani...

      Radera
  2. Vi har egen sortering för vanöiga sopor, brännskräp, metall, glas, papper och papp. Blir billigare för vårt trepersonersbostadsbolag än att sortera mindre. Blandavfallsbyttan har minsta möjliga storlek och mesta möjliga tömningsintervall men blir ändå sällan mer än halvfull. Men kort sagt: välkommen till oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utmärkt! Jag bjuder in mig själv till er på vin framför kamin och tar med mig mitt skräp! TACK!

      Radera