tisdag 13 januari 2015

Ko(s)miskt möte

På fredagen hade vi talko på Casa Libre och målade staketet. (Eller påbörjade målningen. Det kommer att ta tid...) Ett par på motorcykel stannade vid porten. De var bara och körde omkring på måfå och blev nyfikna på det gotiska huset. Fred tog dem på en rundvandring och de stannade till sist ganska länge. Man märker snabbt vem som på riktigt är intresserad av Casa Libre och dess invånare. Daisy och Peter var på riktigt intresserade. Det synkade direkt mellan oss och när vi skildes åt visste vi att vi skulle ses igen. 

Senare kollade jag Instagram och blev mycket förvånad när det plötsligt dök upp flera foton  i min feed från Casa Libre; från vinden, från källaren, från gården. Jag fattade ingenting och trodde för nån sekund att jag av misstag själv publicerat dem. Tills jag insåg att det var Daisy som tagit dem samma dag. Jag följde henne redan på Instagram! Hon heter där nåt helt annat, och jag minns inte ens när och hur jag börjat följa henne, en vilt främmande mänska, jag har bara gillat hennes bilder och intressen. Inte så konstigt att det genast synkade mellan oss! Vi kom båda på det samtidigt och kommenterade på IG precis i samma stund åt varandra.  Det var ett ganska otroligt sammanträffande för denhär stan är ändå ganska stor.  

2 kommentarer: