tisdag 29 maj 2012

Böcker på hjärnan

Böckerna nedan kallade på mig i Hagelstams fönster idag så de fick följa med mig hem. Det fick även Snöleoparden av Tua Forsström göra. Sen kom jag ihåg att jag ju inte skulle köpa nya böcker före min flytt. Aj då. Men dehär är ju gamla, så det räknas inte. (Vilket egentligen är totalt besides the point för gamla böcker väger lika mycket som nya...)

Sen hade vi bokklubb där jag är den enda som beundrar Knausgård. Det kändes lite jobbigt. (Om jag nånsin hamnar i ett gäng som inte gillar Murakami så vet jag inte vad jag ska ta mig till.) Sen hann jag dricka ett glas skumppa och ett glas vin innan jag kom att tänka på akupunkturen jag fick idag. Har jag nu förstört hela effekten av vården med mitt alkoholintag?! Nån som vet? Ångest.

Nu ska jag gå till sängs och drömma om Göteborgs bokmässa. (Jag vet inte när jag riktigt ska hinna flytta på hösten när det är så mycket kul som pågår härhemma då ännu...) Och drömmer jag om något annat kan jag analysera det imorgon bitti med Sigge. Godnatt! I really need it.



2 kommentarer:

  1. Nej. Alkohol för oss närmare en massa olika sanningar, om jag tolkat Maria rätt. Två glas låter inte som någon överdriven konsumtion. Snarare lite gudomligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fint! Vielen dank. Nu kan jag vara gudomlig ikväll också!

      Radera