söndag 11 maj 2014

Leros

Jag hann precis vila upp mig lite här på Leros innan bl.a. MiaMariaAnna och Lotta anlände igår. Och idag har resan börjat på riktigt. En vecka framåt tänker jag bara koncenterera mig på mig själv. På att skriva. Och jag får skriva vadjagvill. Det får komma som komma skall. Mitt manus finns ju så klart. Men är det något annat som bränner här. Som blänker. Då går jag dit. Jag har ingen egen vilja här. Går på instinkt. Håller alla sinnen öppna. Dethär är en magisk plats så jag låter platsen tala för sig själv. Detta är Artemis egen ö och ifjol tog hon rösten av mig medan jag var här. Hon tvingade mig in i mig själv. Så jag har lärt mig att inte försöka styra för mycket medan jag är här. Vill helst inte reta upp henne igen.

Ja, och så äter vi ju lite god mat emellanåt också. Dricker lite retsina. Vår dagliga Fix inte att förglömma.

Panteli-byn på Leros. Där nere bor vi. Mias borg uppe till vänter. Obs. Den är hennes.

1 kommentar:

  1. Sant. Min borg. Och man ser ju att jag är på väg dit...

    SvaraRadera