fredag 31 januari 2014

Rain check

Senast när det regnade i L.A. (medan jag var här) skrev jag It's raining in L.A. The horror. på Facebook och fick kommentarer på hur bortskämd jag blivit. Jag försökte egentligen vara ironisk och rolig och syftade på hur folk blir så himla hysteriska här när det regnar. Det är inte alltid lätt att förmedla en sarkastisk ton i skrift. 

Peppe kan det bättre. Det var dethär jag menade. (Glöm inte att kolla videon. Obetalbar. Inte att undra på att resten av USA skrattar åt angelinos.)  

Igår regnade det en timme på kvällen men det var tillräckligt för att få även Fred att föreslå  att vi skulle avboka middagen med kompisar. Jag hann inte ens börja skratta åt honom för i precis samma stund fick vi meddelande på telefonen; "Rain check?". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar