söndag 22 juli 2012

Frågor & svar


vad har du på dig?
En lång ljusblå solklänning.
hur mår du?
Jag mår ganska bra. 
vad önskar du just nu?
Inspiration. Motivation. Tålamod.
vad har du ätit idag?
Te och smörgås. Te för att pappa hade av misstag köpt pannmalet kaffe till landet. Kris. Och "smörgås" betyder egentligen arepa, kolombianskt majsbröd. Med bredbar getost på. Mums.
vad ska du göra imorrn?
Skriva.
och på söndag?
Sjunga allsång med farmor i Labbnäs.
vem saknar du?
Fred.
senaste köp?
Bensin och Bonaqua.
vad skrattade du senast åt?
Min kompis som härmade döda minkar som spökar i trappan.
vad grät du senast åt?
Åt en kompis goda nyheter. 
vem sov du senast med?
I samma säng; Fred. I samma rum; min guddotters storasyster.
vad läser du just nu?
The Marriage Plot av Jeffrey Eugenides. (Till bokklubben.)
senast sedda film?
Il Postino. För femtielfte gången när det regnade på landet. Fruktansvärt vacker film.
vilken svordom använder du mest?
Fuck. Satan. Skit. Helvete. Svär helt för mycket.
vem var den senaste som ringde dig?
Fina Emmi som jobbar och bor i Kazakhstan men var i Helsingfors över helgen. (Fast nu ringde just pappa innan jag hann posta detta.)
har du dejtat någon av en annan religion?
Ja. (Och t.o.m. en präst. Men det var mest ett socialt experiment.) 
senast 3 inkomna sms?
Vi e på 9bar nu. Sen förflyttar vi oss ev i någo skede
God morgon! vi ska ses på frukost kl 10 redan, på flemingegatan nära björnparken, ngt kafé. efter det e jag bara på stan.” (Ps. Keidas var det, rekommenderar!)
Kyllä yksinoloa kaikki tarvitsee! Enjoy! :) Nähdään viim Flowssa! Öitä!
vad stod de i ditt senaste skickade sms?
Helt för långt att citera. Sista meningen var "Miss you guys though! Puss och kram" 
vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Modersmål och historia.
vilken är din favoritfrukt?
Mango.
vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Min svåger säger jämnt att jag liknar Charlize Theron och jag får mig ett lika gott skratt varje gång. 
vad är du rädd för?
Att det ska hända något illa åt dem jag älskar.
en person du tycker är snygg?
Min man är helt helvetes snygg.
blir du lätt svartsjuk?
Nej. Men jag tror inte nödvändigtvis att en lätt liten svartsjuka alltid är av ondo. Det sa till och med prästen under vår välsignelse. Däremot får man aldrig låta sin egen svartsjuka (när den är oskyldig) påverka den andras beteende. Eller vice versa.
din favoritkaraktär ur en serie?
Bubbles i The Wire.
vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Julia i Argentina. Hon skrev “
Siiiiiiiiiiiiiiiii! no te preocupes con tiempo voy a avisarte!" på tal om träff i New York i april.
vilket språk hade du velat lära dig?
Jag vill gärna återfå mina språkkunskaper i portugisiska. Den brasilianska varianten. Och fullända min franska. Och så önskar jag att jag talade engelska med sydafrikansk accent.
vad för sorts killar faller du för?
Personliga, roliga och ärliga med ett socialt samvete. (D.v.s. nu som äldre och förståndigare gör jag det.)
vart vill du åka just nu?
Jag åker till New York nästa vecka. Det är lyxigt och det är jag lycklig över så nöjer mig med att glädjas över det i stället för att börja önsketänka om nästa resemål. Så New York alltså.
vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Coachella infaller under min födelsedag nästa år så det vore kul att få biljetter dit! Alternativt en gammal fungerande skrivmaskin!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar