fredag 18 april 2014

Pink grapefrukt

Peppe kom över med en flaska bubbel igår och sen gick vi ut och äta till en av mina favoritrestauranger och fortsatte på bubbellinjen även där. Jag dricker så sällan vin nuförtiden att jag får krabbis av bara ett och ett halv glas. Så ni kan tänka er hur jag mått idag efter en hel flaska skumppa. 

Jag kom till min frissa Nicole på svaga ben och efter att jag hällt i mig två espresson gav hon mig en blodgrape mot baksmällan. "Den alkaliserar din kropp. Du kommer genast att må bättre. Blodgrapefrukt är helt det bästa mot krabbis!" Och jag började skratta. För det är så L.A. Vad äter man när man är dagen efter? Inte chips, pizza eller choklad. Utan grapefrukt. Sen blev Nicole själv också sugen på grapefrukt så jag stod bredvid henne med folie i håret och matade henne med fruktbitar medan hon tvättade en annan kunds hår och färgen verkade i mitt. (Jag ville dölja en grön missfärgning efter ett misslyckat hennaexperiment. Alla tror att jag har färg kvar i håret efter St. Patrick's Day...) Och den andra kunden berättade hur hennes man dumpat henne "for a 53 year old mermaid". Hon menade Daryl Hannah.

Runt hörnet till Evolution Salon finns Venice Beach Boardwalk i all sin galna härlighet. 


2 kommentarer:

  1. Hehe, härliga LA. Och härlig standvy. Men, nu vill jag ju vet: funkade grapefruiten??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, det funkade alldeles strålande! Och snabbt! :)

      Radera