torsdag 23 augusti 2012

Jag är där

Igår när min akupunktör kände på mitt hjärta och andra organ (via pulserna i min handled, weird I know) frågade hon mig: "Var är du? Du är nog inte riktigt här nu, i dig själv." Och nej, jag är inte riktigt här. Men det är liksom svårt att inte vara med halva hjärtat och hjärnan i L.A. redan. Speciellt en regning morgon som denna då jag talar på Skype med Fred som just kommit hem från beachen där han varit och surfat... I samma veva berättar han att han cyklat förbi en byggnad som är precis vad vi letat efter. Jag kollar in stället på google earth och får hjärtsnörp. Det är just sådär och där som vi vill bo! Men, vi håller fast vid vår plan att tillsammans söka vårt nya gemensamma hem. Det är ju en del av det roliga. 

Det är också därför det är lite tyst här på bloggen för tillfället. Det enda jag tänker på är L.A. och jag täcks inte hela tiden bara skriva om min längtan dit och till min man. Det blir lite tråkigt i längden. 

Jag inreder vårt hem (och köper plötsligt en massa designtidningar!), planerar utflykter till Griffith Park, picnicer vid Hollywood Bowl och vi har t.o.m. redan biljetter för en weekend resa till San Fransisco. Men innan allt detta har jag tusen saker att göra här först. Så jag måste lite öva mig på att vara närvarande och göra en sak åt gången. Mindfulness, eller vad det heter.

8 kommentarer:

  1. Det låter underbart, inte att du är på två ställen, men att köpa hus i L.A. Får man fråga när du och flyttlasset är på väg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpa hus i L.A. lär vi inte ska ha råd med på sisådär tio år än... ;) Men vi söker en hyreslägenhet! (Fred bor nu med kämppisar, jag flyttar dit först tills vi hittar ett eget hem.) Finns ju hur många som helst, speciellt nya, men vi är kranttuga både med läge och byggnad. Dessutom finns det mycket av s.k. "gated communities" där vi båda vägrar bo. Och min man avskyr nya hus. Och vill inte bo i en neighborhood som är "too white". (Som för honom alltså inte har nånting att göra med hudfärg, utan tråkigt heteronormativt white man-beteende.) Sen ska det ju helst inte vara alltför dyrt heller. Så du ser, det blir inte helt lätt för oss att hitta ett hem! :) Men dethär var ett gammalt (1920-tal) trevåningshus i rött tegel med hyreslägenheter, invid en dog park i bohema Venice. Två kvarter till beachen. Tre kvarter till Abbott Kinney. Perfection.
      Väntar fortfarande på visum men hoppas hinna flytta före årsskiftet! :)

      Radera
  2. Coolt, jag misstänker att jag låg på samma brits som du i går och satt vid samma skrivbord och fick höra sanningar om mitt mående. Ska vi luncha i morgon?

    SvaraRadera
  3. I San Francisco MÅSTE ni äta på Hunan Home! http://hunanhome.ypguides.net/
    De har världens godaste honey walnut prawns. Eller hade i alla fall 2001...

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK för tipset! Vad kul! Måste testas. :) Jag tar alltid gärna emot restaurangtips!

      Radera
  4. Men du var nog HÄR, mindfullt närvarande när vi träffades samma dag! Ska ringa din akupunktör, är ju nyfiken!

    SvaraRadera
  5. Glöm inte att blogga när du väl är där! Jag känner mig fortfarande kluven till ens idén att någon gång flytta till min andra hälfts hemland. Skulle antagligen bli Kalifornien i såfall.

    SvaraRadera