tisdag 14 augusti 2012

Fallskärmslös

Ni som följer mig på Instagram (lasofty) vet att jag är alive and kickin' och nyss hemkommen från New York. Övriga har tydligen blivit lite oroliga för idag ringde Patiperra och undrade om allt är ok med mig när jag inte synats till i sociala medier på länge. Tackar för omtanken men jag mår prima. Eller alltså, det tar lite tid att åter landa i verkligheten, men snart har ni mig här i tid och otid igen! (Ok, jag landade egentligen med en rejäl smäll, så det tar snarare tid att återhämta mig från fallet.)

Ikväll blev det första bokklubben efter sommaren. Kanske enda trösten efter Nyki-resan. (Nä, förlåt nu ljög jag. Jag hann ju faktiskt med både familjekräftskiva och Flow också under helgen.)
Kvällens bästa saldo handlade inte om boken vi läst (The Marriage Plot/Eugenides) utan var ett österbottniskt ordspråk. Nu kan jag varken skriva eller tala närpesiska så ni får läsa det själva på rätt sätt: "Man vänjer sig vid allt, förutom vid en istapp i reven för den hinner smälta bort innan man blir van.


4 kommentarer:

  1. Heja! Välkomin hejm. Tänk att vi ska måsta hålla koll på varann via NSM fast vi bor i samma stad... skrämmande...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite galet är det ju... Men jag tycker ändå att det är skoj att ha så många kompisar som bloggar! :)

      Radera
  2. Jag har en kompis från Närpes, och jag kan verkligen höra henne säga just exakt så! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Så då ÄR det verkligen ett närpesiskt talesätt! :)

      Radera