söndag 11 december 2011

Ju(v)liga söndag

Idag har jag haft kvalitetstid med min ljuvliga systerson. Det är fint när man som stadsmoster kan ta med honom på så roliga äventyr som att åka spårvagn. Och titta i det stora Varuhusets julfönster. Sedan gick vi på julmarknad och  mitt mosterhjärta bankade stolt när gullungen valde en pepparkaksgran med rosa glasyr. 
(Fast tyvärr var nog julmarknaden mysigare när den var i Esplanadparken.)


Det blev en härlig och julig dag. Vi hann se julgubben hela tre gånger, systersonen började bli nervös om det är så att julgubben förföljer honom ända in på caféet? 


Nu ska jag ännu titta på veckans franska film, något som tydligen blivit någon sorts tradition för mig. Det är väl sjätte filmen i rad nu. L'heure d'été ikväll. Det passar väl bra så här strax före jul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar