onsdag 21 december 2011

Det ultimata presidenttestet

Jaha. Nu ska vi se vad vår framtida president läser. (I Hagelstams fönster rekommenderar någon finsk känd person varje månad sina "tärppin" ur antikvariatets bokhyllor.)

Den gode Pekka verkar mest läsa historia och historiska biografier. Vackert så. Han får stort plus i kanten för boken om Amos Anderson, Kimitoöns största kulturpersonlighet. (Nästa gång ni besöker Kimitoön måste ni absolut reservera tid för Söderlångvik gård!) Stora gröna kokboken ger också ett papegojmärke.

Någon roman kunde han väl ändå ha klämt till med tycker jag. Trots det får Pekka ändå godkänt och jag kan dra en suck av lättnad. Jag menar tänk om han, ack ve och fasa, plötsligt rekommenderat typ Stephanie Meyer eller Nicholas Sparks? Rysningarnas rysning! 
(Jag har själv tvingat mig igenom Twilight för att hålla mig a jour med kidsen så jag kan dissa den med helt gott samvete.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar