onsdag 21 januari 2015

Paddington

Wendy Young som är president för Kind (Kids In Need of Defence) som jobbar för våra ungdomar svarade på frågor på nätet gällande ökningen av barn som väller in i USA över gränsen. Jag har funderat på vilken liknelse jag kan använda för att bäst och enklast förklara situationen för mänskor som inte är insatta, men jag måste säga att jag aldrig tänkt på att använda Paddington som exempel...

Jag följde med konversationen online i förrgår och där var många tragikomiska inslag, men detta tog priset. Jag skrattade så jag trodde att jag sku storkna. Paddington...  Ayayay.




2 kommentarer:

  1. Du har gett våra Paddington böcker en helt ny innebörd. Betyder det att Casa Libre är som hemma hos den brittiske familjen med hembiträde och betjänt?

    SvaraRadera