lördag 16 juni 2012

Lördagens sammelsurium

Herre du milde en sån vecka jag hade förra veckan. Särskilt de två sista dagarna. Huh huh.  Men ingenting som inte morgonkaffe på Fredrikstorget tillsammans med bästis påföljt av mållöst strosande på stan inte skulle bota. Gick omkring i timmar och bara njöt. Sen har jag legat och läst på min bakgård. (D.v.s. Koffens park.) Och snart ska jag och äta hem till bästis. Än en gång. Det är så fantastiskt att bo så nära varandra, jag börjar få lite ångest med tanke på att vi snart har hela Atlanten mellan oss. 


Gick för att köpa vin för kvällen och för att ha hemma. Igår när jag kom hem var jag i desperat behov av ett glas och hade inte en droppe hemma.  Katastrof nästan. Meditation i all ära men ibland behövs det faktiskt alkohol för att komma ner i varv. 


På vägen till Alko stötte jag på Peppe. Jag tycker det var lite lustigt att jag hann känna igen hennes son innan jag såg henne själv! Haha! Han var som en liten Emil med myssen på sne. 



Min akupunktör sa på onsdagen att jag hade en typisk vd-puls och visade symptom på utmattning. Så denhär helgen ska jag bara ta det lugnt, lugnt och lugnt. 
(Inte är det någon fara med mig, ni behöver inte bli oroliga. Men jag är nog glad att det bara är tre arbetsdar kvar till semestern.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar